Två dagar på Kolmården

Åh vilka dagar vi haft! Kolmården och Bamses värld var en stor hit för Ludde. Vi har åkt karuseller och tittat på massor av fina djur.  Vi kom ju hem från bröllopet i söndags och då packade vi upp och packade om, precis som vi ska göra ikväll. I måndags åt vi frukost och sen hoppade vi in i bilen och begav oss mot Kolmården. Resan gick toppen, Agnes sov en stor del av vägen och Ludde hade plattan. Det var första gången han åkte så pass långt i bilen utan att sova. Vi plockade upp mamma på campingen vid Kolmården innan vi åkte till själva parken. Vi började med lunch i Bamses värld för att sen åka lite karuseller och titta på teatern innan vi gick vidare för att titta på alla djuren. Safarilinbanan var en riktig hit för alla och efter det gick vi till restaurang Safari för Skalmans grillbuffé. Sen tillbaka till campingen och husbilen för att natta barn, vilket gick jättebra!

Igår var det dags för dag två i parken och då var vi där till öppning. Även då började vi med Bamses värld och karuseller. Tanken med igår var att hinna med det vi inte gjort i måndags och det vi ville hinna med. Så efter Bamses värld blev det rovdjursvisning och sen lunch. Efter lunch begav vi oss mot delfinahowen. Agnes sov sig igenom hela men Ludde tittade med spänning. Vi fick platser riktigt långt ner så vi kom väldigt nära. Sen började vi röra oss mot utgången lite långsamt och titta på alla djuren på vägen. Väl tillbaka vid husbilen lekte vi i lekparken och tittade lite på båtarna.

Jag gillar verkligen minisemester av det här slaget! Det har gått så bra med båda barnen och det var verkligen skönt med 2 dagar i parken så vi inte behövde stressa eller vara där längre än vad vi orkade åt gången.